Diagnostické:
- diagnostika školní zralosti/připravenosti
- diagnostika laterality
- posouzení grafomotorického vývoje
- posouzení schopností potřebných k nácviku čtení a psaní u dětí s rizikem poruch učení
- diagnostika poruch učení a výukových obtíží
- posouzení vzdělávacích potřeb u žáků na SŠ a zpracování posudků k uzpůsobení podmínek pro maturitní zkoušku
- depistáž předškolních dětí v MŠ s rizikem poruch učení
Poradenské:
- poskytování odborné pomoci při řešení vzdělávacích problémů žáka
- konzultace rodičům žáků s poruchami učení a dalšími výukovými obtížemi
- konzultace rodičům dětí předškolního věku
- metodická podpora pedagogů /učitelé MŠ, ZŠ, SŠ, výchovní poradci, asistenti pedagoga, pedagogičtí pracovníci ŠPP/
Přednášky, besedy, pracovní setkání (nabídka dle aktuální kapacity pracoviště):
- besedy ke školním zralostem pro rodiče dětí MŠ
- besedy pro učitele ZŠ a SŠ, např. na téma poruchy učení
- pracovní setkání se speciálními pedagogy ZŠ
- pracovní setkání s pedagogy MŠ
Programy a reedukace (nabídka dle aktuální kapacity pracoviště):
- program „Metoda dobrého startu“ – rozvoj psychomotoriky, emočně-motivačních a sociálních dovedností dětí předškolního věku a žáků 1. tříd
- kurz grafomotoriky – pro děti předškolního věku a žáky 1. tříd
- program „KUPOZ“ - pro děti s oslabenou pozorností, pomalejším psychomotorickým tempem, s poruchami učení
- program ROPRATEM - pro rozvoj předpokladů optimálního pracovního tempa dětí od 9 let a výše
- program Malý ROPRATEM - pro rozvoj předpokladů optimálního pracovního tempa dětí od 4 let do 2. roč. ZŠ
- individuální logopedická péče u dětí s lehčími vadami řeči (dyslálie)
- eduktativně stimulační skupina – program rozvoje schopností a dovedností předškolních dětí potřebných pro úspěšný začátek osvojování trivia (čtení, psaní, počítání)