Určeno: žákům 8. a 9. tříd ZŠ, studentům 1. a 2. ročníků SŠ se specifickými vzdělávacími potřebami (specifické vývojové poruchy učení a chování, mimořádně nadané)
Cíl programu: Získání konkrétní představy žáků o svém optimálním učebním stylu a zejména umožnit zvýšení efektivity školní i domácí práce, tj. učení v užším slova smyslu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Určeno: žákům 8. a 9. tříd ZŠ, studentům 1. a 2. ročníků SŠ se specifickými vzdělávacími potřebami (specifické vývojové poruchy učení a chování, mimořádně nadané)
Cíl programu: Formou interaktivních cvičení ve skupině umožnit žákům zorientovat se sám v sobě, naučit se spontánně a přiměřeně projevit své emoce, přání či požadavky (asertivní chování), rozvíjet vzájemnou komunikaci a schopnost zvládání konfliktních situací. Program by měl přispět k sebepoznání, rozvoji zdravého sebevědomí, otevřené komunikaci, zvládání agrese a stresu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Rozvojový program pro předškolní děti a děti s odkladem školní docházky. Obsahová náplň programu: Komplexní rozvojový program zaměřený na dorovnání znalostí a dovedností potřebných pro nástup do školy. Cílem je nabídnout rodičům a jejich dětem cvičení pro rozvoj grafomotoriky, sluchového, zrakového a prostorového vnímání, aktivity podporující komunikační dovednosti, paměť, myšlení, hry pro rozvoj soustředění apod. Časový harmonogram: Celý program je naplánován na šest setkání – vždy jednou za čtrnáct dnů v odpoledních hodinách. Doba trvání jednoho setkání je 45-60 minut; probíhá v malé skupince stejně starých dětí. Po celou dobu je s každým dítětem přítomen jeden z rodičů. Aktivity probíhají pod odborným vedením psychologa a speciálního pedagoga.
Diagnostické:
diagnostika zaměřená na profesní orientaci
Poradenské:
poradenství pro žáky ZŠ při rozhodování o dalším studiu na SŠ, SOU, OU
poradenství pro studenty SŠ při rozhodování o dalším možném vzdělávání, např. VOŠ, VŠ
Diagnostické:
posouzení schopností potřebných k nácviku čtení a psaní u dětí s rizikem poruch učení
posouzení grafomotorického vývoje
diagnostika poruch učení
diagnostika laterality
Poradenské:
poskytování odborné pomoci při řešení vzdělávacích problémů dítěte
konzultace pro rodiče u dětí s dg. poruchy učení a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
metodická podpora učitelů
Diagnostické:
Poradenské:
Přednášky a besedy:
Nabídku přednášek, besed a programů naleznete na našich webových stránkách - Společné informace/Primární prevence/Nabídka přednášek a besed
Soubory ke stažení:
Program pro rozvoj pozornosti pro děti s obtížemi s koncentrací pozornosti a na odstraňování dílčích obtíží (v grafomotorice, ve zrakové a sluchové percepci, atd)