Menu

pracoviště Vsetín

„Jak se učit“

Určeno:  žákům 8. a 9. tříd ZŠ, studentům 1. a 2. ročníků SŠ se specifickými vzdělávacími potřebami (specifické vývojové poruchy učení a chování, mimořádně nadané)

 

Cíl programu: Získání konkrétní představy žáků o svém optimálním učebním stylu a zejména umožnit zvýšení efektivity školní i domácí práce, tj. učení v užším slova smyslu.

 

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.

 

„Jak si porozumět“

Určeno:  žákům 8. a 9. tříd ZŠ, studentům 1. a 2. ročníků SŠ se specifickými vzdělávacími potřebami (specifické vývojové poruchy učení a chování, mimořádně nadané)

 

Cíl programu: Formou interaktivních cvičení ve skupině umožnit žákům zorientovat se sám v sobě, naučit se spontánně a přiměřeně projevit své emoce, přání či požadavky (asertivní chování), rozvíjet vzájemnou komunikaci a schopnost zvládání konfliktních situací. Program by měl přispět k sebepoznání, rozvoji zdravého sebevědomí, otevřené komunikaci, zvládání agrese a stresu.

 

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.

Těšíme se do školy

Rozvojový program pro předškolní děti a děti s odkladem školní docházky.

Obsahová náplň programu:

Komplexní rozvojový program zaměřený na dorovnání znalostí a dovedností potřebných pro nástup do školy.

Cílem je nabídnout rodičům a jejich dětem cvičení pro rozvoj grafomotoriky, sluchového, zrakového a prostorového vnímání, aktivity podporující komunikační dovednosti, paměť, myšlení, hry pro rozvoj soustředění apod.

Časový harmonogram:

Celý program je naplánován na šest setkání – vždy jednou za čtrnáct dnů v odpoledních hodinách. Doba trvání jednoho setkání je 45-60 minut; probíhá v malé skupince stejně starých dětí. Po celou dobu je s každým dítětem přítomen jeden z rodičů. Aktivity probíhají pod odborným vedením psychologa a speciálního pedagoga. 

Služby kariérového poradenství

Diagnostické:

  • diagnostika zaměřená na profesní orientaci 

Poradenské:

  • poradenství pro žáky ZŠ při rozhodování o dalším studiu na SŠ, SOU, OU
  • poradenství pro studenty SŠ při rozhodování o dalším možném vzdělávání, např. VOŠ, VŠ

Speciálně-pedagogické služby

Diagnostické:

  • diagnostika školní zralosti
  • posouzení grafomotorického vývoje
  • diagnostika laterality
  • posouzení schopností potřebných k nácviku čtení a psaní u dětí s rizikem poruch učení
  • diagnostika specifických poruch učení

Poradenské:

  • poskytování odborné pomoci při řešení vzdělávacích problémů dítěte
  • konzultace pro rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
  • metodické vedení výchovných poradců, popř. dalších pedagogů, učitelů předmětu spec. ped. péče

Přednášky a besedy:

  • besedy pro rodiče dětí v předškolním věku

Programy a reedukace: 

  • individuální vedení žáků s poruchami učení a chování

Prevence rizikového chování

Diagnostické:

  • diagnostika problémových kolektivů (sociometrie)

 

Poradenské:

  • metodické vedení a podpora školních metodiků prevence

 

Přednášky a besedy:

  • semináře pro školní metodiky prevence, třídy

 Nabídku přednášek, besed a programů naleznete na našich webových stránkách - Společné informace/Primární prevence/Nabídka přednášek a besed

KUPOZ

Program pro rozvoj pozornosti pro děti s obtížemi s koncentrací pozornosti a na odstraňování dílčích obtíží (v grafomotorice, ve zrakové a sluchové percepci, atd)